Zsófi, te mit csináltál három évig? – interjú Gábor Zsófival

Mutatkozz be, kérlek…

Gábor Zsófi(á)nak hívnak. Friss Várótermes díszlettervező… Amúgy grafikus, és néhol divattervező. 23 éves, jelenleg munkanélküli, állandó jelleggel új munkára vágyó diák. Lány.

Erdély, Kolozsvár, Farkas utca, színi egyetem, Színház, mint olyan, Váróterem, Mit csináltál három évig? Mit jelent mindez számodra külön-külön, ebben a sorrendben?

Erdély – dombos

Kolozsvár – sok a villanyhuzal

Farkas utca – nagyon sok év köt oda és emiatt: kedves

Színiegyetem –  a már egyetemistává vált kedves iskolatársak előadásainak helyszíne

Váróterem – meglepett

Mit csináltál három évig? – …átéltük mind

Mi a fontosabb számodra: a szakma, a nézők, vagy éppen a család elismerése?

Feltételezi egymást mindhárom… nálam körforgásszerű. Mégis szakmám vágyik leginkább ki belőlem még, a nézőim még szimpatikusak, családom még elnéző…

Milyennek látod itthon a jövődet?

Nagyon drukkolok neki, a Jövőmnek… Néha nincs időm megvárni, hogy meglepjen.

Elmennél külföldre? Ott jobb a helyzet?

Külföld csábító, de csak szép lassan.

Ilyen típus vagy: az van készen, amit te megcsinálsz?

Határozottan.

Szerencsés alkat vagy (könnyen „öledbe hullottak” dolgok)?

Nem mondanám, de ritkán – csak néhanyszor – megleptek. Meglepődtem és fejet hajtottam.

Bírod, ha dicsérnek?

Nagyon jól esik, nem tagadhatom.

És a kritikával hogy állsz? Hát a gyűrödéssel?

Kritikamentes művészeti ág nem létezik azt hiszem, még a „konyhaművészetet” is szapulhatjuk. Noshát mért pont engem hagyna ki a társadalom… Habár több vagyok „konyhaművészetnél” …

Gyűrődni azért nem szeretek, mert komiszul kicsikar.

Mit csináltál három évig? Mi a Te feladatod az előadás keretén belül?

Miután megpróbáltam átcsúszni az utcai történeteken… díszletet biztosítottam, legalábbis annak ötletét… elhelyezését… gondolatát. (A kivitelezés legnagyobb részét a keményfiúkra bíztam.)

Ajánlanád, hogy megnézzem a darabot? Ha igen, miért?

Mert képtelenek vagyunk csak úgy elhallgatni dolgokat, és mert remélem, mást is megszólít.

Ha nem lettél volna színész, vagy ami éppen jelen pillanatban a szakmád, mivel foglalkoznál most? Mit szeretsz még a színjátszáson, szakmádon kívül? Van valamilyen hobbyd?

Szerencsésnek érzem magam amiatt, hogy azzal foglalkozhatok, ami inspirál… és csak nagy ritkán facsarom ki magamból a kényszermunkákat. Szerettem volna óvónő lenni.

Ó még rengeteg minden az enyémnek vallható, enyémnek mint hobby. Egyet sem említek..

Reklámok

Hozzászólás

Kategória: Mi írtuk

Vélemény, hozzászólás?

