Ancsika, te mit csináltál három évig? – interjú Dancsuj Annamáriával

Mutatkozz be, kérlek…

Dáncsuj Annamária (Ancsi), több mint két évtizede élek,  a tanulmányok szó szerepel a tanulmányaim között, mivel Európai Tanulmányokat és Nemzetközi Kapcsolatokat hallgatok angol vonalon. Tanulok, program koordiántor vagyok az Erdélyi IKE-nél, segítek a Váróterem Projektnek, amiben tudok… A társulatnál körülbelül a 21. születésnapom óta vagyok azaz 1o hónapja.

Erdély, Kolozsvár, Farkas utca, színi egyetem, Színház, mint olyan, Váróterem, Mit csinátál három évig? Mit jelent mindez számodra külön-külön, ebben a sorrendben?

Erdély = haza, család, valahová tartózás, öntudat.

Kolozsvár = egyetem, Váróterem Projekt,  új.

Farkas utca = egyetemista istentisztelet; minden reggel az egyetem felé vezető út,  Maratoni Sorsjáték

Színi egyetem= teatrológia majdnem

Színház = tovább gondolni, magadévá tenni, átélni, érezni, hogy szétfeszít, igazán látni, tartalom, mélység-magasság, fennkölt-alantas, akár te is lehetnél

Váróterem= Bukarest-Kolozsvár, reptér, türelmetlenség, színház

Mit csináltál három évig? = előadás, Kolozsvár, pályázat, egyetem

Mi a fontosabb számodra: a szakma, a nézők vagy éppen a család elismerése?

A nézők elismerése, hiszen ők lehetnek szakmabeliek és családttagok egyszerre.

Milyennek látod itthon a jövődet?

Biztosnak, szeretetteljesnek, kiegyensúlyozottnak.

Elmennél külföldre? Ott jobb a helyzet?

Szívesen tanulnék rövid ideig külföldön, de semmiképpen sem maradnék hosszú ideig. A helyzet megítélése relatív, mint minden más, kinek mi a jó?

Ilyen típus vagy: az van készen, amit te megcsinálsz?

Hiszem, hogy csapatban jó dolgozni, tehát nem csak az lehet jó, amit én csinálok meg. Kompromisszumra kész vagyok.

Szerencsés alkat vagy (könnyen „öledbe hullottak” dolgok)?

Nézőpont kérdése, mindig akad valaki, aki szerencsétlenebb nálad, ha így veszem, akkor szerencsés alkat vagyok, minden nap egy csoda.

Bírod, ha dicsérnek?

Nem mindegy, hogy ki, és miért.

És a kritikával hogy állsz? Hát a gyűrődéssel?

Ha megfelelően van előadva, akkor elfogadom. Eléggé megedzett az elmúlt két év, kezdek jó harcos lenni a gyűrődéssel szemben.

Mit csináltál három évig? Mi a Te feladatod az előadás keretén belül?

Segítek megteremteni rá az anyagi keretet.

Ajánlanád, hogy megnézzem a darabot? Ha igen, miért?

Azért kell megnézned a darabot, mert rólad is szól. Néhány olyan hétköznapi jelenetet ragad meg, mely ebben a környezetben hirtelen felerősödött érzelmeket válthat ki, és elveszti hétköznapiságát.

Ha nem lettél volna színész, vagy ami éppen jelen pillanatban a szakmád, mivel foglalkoznál most? Mit szeretsz még a színjátszáson, szakmádon kívül? Van valamilyen hobbyd?

Mivel nem színész vagyok, szívesen végig hallgatnám a rendező és a színészek közti párbeszédet.  Olvasok, szeretek mélyeket beszélgetni, keresem, hogy mi az amitől jobb emberré válhatok.

Hozzászólás

Kategória: Hírek

Vélemény, hozzászólás?

