Oti, te mit csináltál három évig? – interjú Visky Othniellel

Mutatkozz be, kérlek…

Visky Othniel, 26 éves, kolozsvári Sapientián végzett filmrendező, ugyanakkor van egy szakácsdiplomám is. Jelenleg házitanítóként dolgozó Sárospatakon, Magyarországon. A Váróteremnél 2010 kora tavasza óta vagyok.

Erdély, Kolozsvár, Farkas utca, színi egyetem, Színház, mint olyan, Váróterem, Mit csináltál három évig? Mit jelent mindez számodra külön-külön, ebben a sorrendben?

Erdély: Hazámnak Romániát tartom. Büszke vagyok arra, hogy erdélyi magyar vagyok.

Kolozsvár: otthonomnak tartom, minden fontos, ami velem történt, az Kváron történt (suli, egyetem, szerelem, Váróterem).

Farkas utca: Báthory líceum, ide jártam. Sok emlék. Maratoni Sorsjáték. Felejthetetlen.

Színi egyetem és Színház: Jó társaság, jó emberek. Előadások, jobbnál jobb színészek és fiatal tehetségek. Nagybüszke rendezőként (cică) valamikor még „válogattam” közöttük.

Váróterem: Ezt így, ilyen formában nem lehet elmondani. Nagyon sokat jelent nekem.

Mit csináltál három évig?: a nagy elszalasztott lehetőség 🙂

Mi a fontosabb számodra: a szakma, a nézők, vagy éppen a család elismerése?

Azt hiszem, hogy a hangzatos válasz a következő kéne legyen: azt tartom célnak, hogy mikor a szakma beül előadásainkra, akkor nézőként tudjon ott ülni.

Milyennek látod itthon a jövődet?

Nagyon fényesnek. Ezért dolgozom most nem otthon. 🙂

Elmennél külföldre? Ott jobb a helyzet?

Valamivel jobb, valóban, de alig várom már, hogy haza menjek.

Ilyen típus vagy: az van készen, amit te megcsinálsz?

Igen, van bennem egy adag ebből a hozzáállásból, viszont úgy gondolom, hogy elismerem azt, aki jobban tudja, jobban csinálja.

Szerencsés alkat vagy (könnyen “öledbe hullottak” dolgok)?

Nem. Vagy talán mégis. Ááá… nem.

Bírod, ha dicsérnek?

Attól függ, hogy ki és legfőképpen, hogy miért dicsér.

És a kritikával hogy állsz? Hát a gyűrődéssel?

Ez megint attól függ. Jelenleg nagyon sok kritikát kapok, de tudom, hogy ez csak a bosszantásomat szolgálja, nem építő jellegű. Az ilyet néha nehezen bírom. A gyűrődést bírom, ha rendszeresen vasalhatok.

Mit csináltál három évig? Mi a Te feladatod az előadás keretén belül?

Az, hogy nagyon sokat gondoljak a Várótermesekre, s bíztassam őket.

Ajánlanád, hogy megnézzem a darabot? Ha igen, miért?

Igen, ajánlanám azért, mert tudom, hogy a Várótermesek sokat dolgoznak darabjaikon, s hogy őszinte munkát végeznek. Ez már akkor is valami, ha a darab néha döcög is.

Ha nem lettél volna színész, vagy ami éppen jelen pillanatban a szakmád, mivel foglalkoznál most? Mit szeretsz még a színjátszáson, szakmádon kívül? Van valamilyen hobbyd?

Végül mégsem lettem filmrendező. Szakács leszek!

Reklámok

Hozzászólás

Kategória: Mi írtuk

Vélemény, hozzászólás?

